Lovely Valentines…

valentines-cupcakes1

Jag älskar att ta alla tillfällen i akt som ges att fira något, så även Valentine’s…jag blandar hej vilt Svenska helgdagar, Ryska, Amerikanska, Kanadensiska, ja allt för att få till ett extra litet firande. Skulle nog vilja påstå att varannan vecka har vi någon form av firande, och får vi inte en anledning så hittar vi på en själva! Så är det med det!

Igår var det då Alla hjärtans dag, Valentine’s, och vi hade en jätte mysig middag ute i Barvikha på vår “Kvarterskrog”, ja vi kallar den så för vi är där varje vecka (när vi är i Moskva) och har även stammis kort. Det är en supergod Italiensk restaurang, med Italiensk kock, Italiens pizza bagare och en jätte mysig stämning, på sommaren har dom dessutom tak terass öppen, då höjs mysfaktorn ett snäpp till.

________________________

I just love to take all opportunities that are presented to me to celebrate a special occasion, this includes Valentine’s…I mix all kind of holidays I can find; Swedish, Russian, American, Canadian, well pretty much everything to light up my every day. I think every other week we find some special occasion to celebrate, if not we just make something up. And that’s that!

Yesterday it was Valentine’s, we had a lovely dinner out in Barvikha at our “Usual restaurant”, we call it like that because we’re there all the time, at least once a week (when we’re in Moscow) and we carry a loyal customers card. It’s a super delish Italian restaurant, with Italian chef, Italian pizza baker and a real cozy feel to it, during the summer time they have a roof top terrace open, and then it gets even cozier.

Dom här fina blommorna fick jag av Peter / I got these beautiful flowers from Peter

Dom här fina blommorna fick jag av Peter / I got these beautiful flowers from Peter

Även en present väntade på mig... / Also a gift was waiting for me...

Även en present väntade på mig… / Also a gift was waiting for me…

Tom Ford i duo / Tom Ford duo

Tom Ford i duo…jag känner mig riktigt bortskämd / Tom Ford duo..I feel really spoiled

photo copy 6

Jamen hur gulligt är inte detta? Pizzan kom ut hjärtformad! / How cute is this? The pizza came out in the shape of a heart!

pizza collage

tårta

Samt en liten överrasknings dessert från restaurangen / Also a surprise complimentary dessert from the restaurant